La i la
NORMES DE LA UNESCO
Podem distingir tres nivells que haurien d'adquirir els docents pel que fa l'ús amb la tecnologia:
1. NOCIONS BÀSIQUES DE LA TECNOLOGIA
2. APROFUNDIMENT DE CONEIXEMENTS
3. CREACIÓ DE CONEIXEMENTS
NORMES DE LA ISTE
Competències de docents i estudiants:
DOCENTS
Segons aquestes normes els docents haurien
de ser competents en:
- Inspirar i facilitar l'aprenentatge i la
creativitat dels estudiants.
- Planificar
i dissenyar experiències d'aprenentatge i avaluació incorporant
instruments contemporanis.
- Mostrar
coneixements, habilitats i estratègies de treball innovadores i centrades
en la societat digital.
- Promoure
la ciutadania digital i la responsabilitat.
- Millorar la pròpia pràctica professional i la capacitat de lideratge.
ESTUDIANTS
Segons aquestes normes els estudiants
haurien de ser competents en:
- Creativitat i innovació.
- Comunicació i col·laboració.
- Investigació i fluïdesa en l'ús de la informació.
- Pensament crític, resolució de problemes i presa de decisions.
- Ciutadania digital.
- Funcionament de la tecnologia i conceptes.
Personalment crec que tot professor ha de tenir unes competències mínimes d'informàtica, sigui especialitzat amb informàtica o no, ja que així pot fer les classes més dinàmiques i diferents per tots els seus alumnes.
Per últim m'agradaria compartir amb vosaltres aquesta presentació que jo mateixa he creat, que mostra a la perfecció el més important de les normatives tant de la UNESCO com de la ISTE:
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada