dimarts, 31 de desembre del 2013

Noves tecnologies a l'aula


LES PDi



Es considerada per molts com el futur en els mitjans de projecció. Gràcies a aquesta qualsevol usuari és capaç de crear tot tipus de contingut digital seguint la metàfora de la pissarra. La pissarra digital i la pissarra digital interactiva (PDI) són sistemes tecnològics que consisteixen en un ordinador multimèdia, generalment connectat a Internet, i un videoprojector que projecta sobre una pantalla o paret el que veiem a l'ordinador.

Cal distingir bé els conceptes de pissarra digital i pissarra digital interactiva:

DIGITAL: integrat per un ordinador i un videoprojector que permet de projectar continguts digitals en gran format, idonis per a la visualització en grup. Es pot interactuar sobre les imatges projectades mitjançant els perifèrics de l'ordinador com el ratolí i el teclat.

DIGITAL INTERACTIVA: és un sistema tecnològic de diferents dimensions integrat per un ordinador, un videoprojector que serveix per projectar sobre una pissarra blanca continguts digitals per visualitzar en grup, i un punter (fix o mòbil), que funciona com a ratolí i llapis sobre ella. Es pot interactuar directament sobre la superfície de projecció. Es converteix en una gran eina en l'àmbit de l'ensenyança.

Jo crec que que gràcies a que la PDi podem presentar nombrosos continguts i mitjans de manera simultània, dinàmica i controlada, produeix en els alumnes i els professors, una important sensació d'autoconfiança. La utilització d'aquestes TIC, fomenta que els alumnes siguin partíceps del seu propi aprenentatge, aquestes creen expectació, motiven, afavoreixen la relació professor-mestre, alumne-alumne, etc. Aquestes faciliten la adquisició i retenció de continguts donat que: la seva integració no suposa un canvi brusc en la manera d'impartir classes, ja que les PDI són senzilles d'utilitzar, i per tant estan integrades a l'aula.

Aquestes també són de gran utilitat alhora d'organitzar les activitats, el mestre pot estructurar la seva explicació, eliminar o alterar l'ordre dels continguts, adaptar-los, corregir-los, i fins i tot ampliar-los. Aquest està especialment dissenyat per qualsevol docent o alumne perquè el pugui utilitzar sense problemes, ja que el seu ús és molt senzill. Per tant suposa, estalviar temps per al professor, i donar eines als alumnes.

Per últim m'agradaria mostrar-vos aquest vídeo molt actual en les classes d'avui dia:

       


3 comentaris: