dimecres, 18 de desembre del 2013

En l'era digital



La taxonomia de Bloom
 
Des del 1950 es va pensar en classificar els objectius educatius. Van proposar desenvolupar un sistema de classificació en tres aspectes: el cognitiu, l'afectiu i el psicomotor. El treball de l'apartat cognitiu es va acabar el 1956 i normalment se l'anomena Taxonomia de Bloom. La idea central d'aquesta taxonomia és allò que els educadors han de voler que els alumnes sàpiguen, és a dir, són els objectius educacionals.

Tenen una estructura jeràrquica que va des del més simple al més complex: el coneixement, la comprensió, l'aplicació, l'anàlisi, la síntesi i per últim el més elaborat, l'avaluació. Quan els mestres programen han de tenir en compte aquests nivells i mitjançant les diferents activitats, han d'anar avançant de nivell fins a aconseguir els nivells més alts. Cadascun d'aquests nivells té un conjunt de verbs clau associats.


Aquests verbs descriuen moltes de les activitats, accions, processos i objectius que duen a terme els docents a l'aula. I aquests objectius educatius a causa de la integració de les TIC, són possibles en les nostres vides i en la de tots els estudiants i gairebé es troben en totes les activitats que diàriament emprenem.



Per últim vull mostrar un mapa conceptual molt clar sobre la Taxonomia de Bloom:




























Jo crec que aquesta classificació està molt bé ja que així els mestres són conscients dels objectius educatius. A més, ara amb l'evolució de l'era digital hi ha l'aparició de més elements. D'aquesta manera cal destacar, que la majoria d'activitats diàries a l'escola estan presents en les habilitats del pensament.

Per últim m'agradaria convidar-te a buscar informació sobre la Taxonomia de Bloom amb la teva compte d'Scoop.it  i alhora que aquesta sortís al teu Twitter, tal i com vaig fer jo, i així poses en pràctica molts dels conceptes que t'he explicat anteriorment.


POSA EN PRÀCTICA LES NOVES TECNOLOGIES


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada