dimarts, 26 de novembre del 2013

Un model d'aprenentatge de la llengua


Les 4 habilitats lingüístiques

Concretament a l'espai de COED jo dedicaré les meves entrades a presentar-vos d'una manera peculiar les quatre habilitats lingüístiques. Aquestes són molt importants tant en la vida quotidiana com escolar i per poder comunicar-nos amb eficàcia davant de qualsevol situació hem de dominar-les bé. 

Podem classificar-les en dos codis amb dos habilitats en cadascun:

1. ESCRIT
ESCRIURE
LLEGIR



2. ORAL
PARLAR
ESCOLTAR














M'agradaria destacar, que la teoria sempre per una bona comprensió va lligada amb la pràctica. I és especialment en aquest bloc on us mostraré diferents activitats que he realitzat en cadascun dels àmbits a classe. Potser molt o poc us és útil el que us explicaré, però estic ben segura que aprendreu i veureu que la comunicació no és tan avorrida com sembla.

No som conscients, però diàriament estem fent ús d'aquestes habilitats tant meravelloses. Com bé diuen: fins que no perds alguna cosa no la valores. Faig aquesta reflexió, perquè la majoria tenim la possibilitat de desenvolupar amb correcció els 5 sentits. És trist haver de valorar la màgia que ens permet la comunicació un cop som cecs, sords o muts.

Però no tot és tant tràgic com sembla, evolucionem i busquem solucions. Aquestes persones amb més dificultats poden comunicar-se alhora, no queden aïllades del món, ja sigui mitjançant braille, el llenguatge de signes, el dit com a llapis, majúscules sobre la palma de la mà, etc.

No per aquest motiu hem de discriminar la seva comunicació, ÉS TAN VÀLIDA COM LA NOSTRA.

A continuació m'agradaria mostrar-vos el següent vídeo que parla sobre la igualtat d'oportunitats en el món universitari:   

                      




I per últim m'agradaria posar-vos aquest altre, on podem veure una gran superació d'aquesta jove: SORDA, MUDA I CEGA!

       



SI ELLA POT, PER QUÈ TU NO?




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada