Les 4 habilitats lingüístiques
Concretament a l'espai de COED jo dedicaré les meves entrades a presentar-vos d'una manera peculiar les quatre habilitats lingüístiques. Aquestes són molt importants tant en la vida quotidiana com escolar i per poder comunicar-nos amb eficàcia davant de qualsevol situació hem de dominar-les bé.
Podem classificar-les en dos codis amb dos habilitats en cadascun:
1. ESCRIT
ESCRIURE
LLEGIR
2. ORAL
Podem classificar-les en dos codis amb dos habilitats en cadascun:
1. ESCRIT
ESCRIURE
LLEGIR
2. ORAL
PARLAR
ESCOLTAR
M'agradaria destacar,
que la teoria sempre per una bona comprensió va lligada
amb la pràctica. I és especialment en aquest bloc on us mostraré
diferents activitats que he realitzat en cadascun dels àmbits a classe. Potser molt o poc us
és útil el que us explicaré, però estic ben segura que aprendreu i veureu que
la comunicació no és tan avorrida com sembla.
No som conscients, però diàriament estem fent ús d'aquestes habilitats tant meravelloses. Com bé
diuen: fins que no
perds alguna cosa no la valores. Faig aquesta
reflexió, perquè la majoria tenim la possibilitat de desenvolupar amb correcció
els 5 sentits. És trist haver de valorar la màgia que ens permet la comunicació
un cop som cecs, sords o muts.
Però no tot és tant
tràgic com sembla, evolucionem i busquem solucions. Aquestes persones amb més
dificultats poden comunicar-se alhora, no queden aïllades del món, ja sigui mitjançant braille,
el llenguatge de signes, el dit com a llapis, majúscules sobre la palma de la mà,
etc.
No per aquest motiu hem de discriminar la seva comunicació, ÉS TAN VÀLIDA COM LA NOSTRA.
A continuació m'agradaria mostrar-vos el següent vídeo que parla sobre la igualtat d'oportunitats en el món universitari:
I per últim m'agradaria posar-vos aquest altre, on podem veure una gran superació d'aquesta jove: SORDA, MUDA I CEGA!
I per últim m'agradaria posar-vos aquest altre, on podem veure una gran superació d'aquesta jove: SORDA, MUDA I CEGA!
SI ELLA POT, PER QUÈ TU NO?
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada